Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Click aici pentru a afla mai multe detalii. ascunde mesajul

Sistem integrat de operare si management al informatiei medicale cu posibilitatea accesarii securizate a datelor individuale prin conexiune broadband in Spitalul de Urgenta Bucuresti

Client

Spitalul de Urgenta Floreasca Bucuresti

Provocare si obiective

Imbunatatirea serviciilor medicale oferite pacientilor prin acces in timp real la informatia medicala stocata in sistem, asigurarea unui timp de raspuns de circa 3-5 secunde, in medie, pentru o tranzactie normala cu sistemul.

Solutie

Sistemul implementat integreaza si interconecteaza toate activitatile medicale din spital, laborator, imagistica, farmacie, programe nationale de sanatate, centre de transfuzii sanguine si ambulatoriu de specialitate cu activitatile complexe de management si raportare in domeniul medical. 

Sistemul  gestioneaza toate activitatile legate de pacient, incepand de la prezentarea sa la sectia de garda sau biroul de internari, examinari si consulturi interdisciplinare, pana la internarea pe o sectie, la un anumit medic si intr-un anume pat. De asemenea, gestioneaza tratamentul medicamentos administrat, investigatiile paraclinice efectuate (laborator, explorari functionale, radiologie, etc.), regimurile de masa administrate si externarea pacientului, adunand toate datele cu profil medical prin intermediul epicrizei, in Fisa de Externare, Biletul de Externare sau in Scrisoarea Medicala.

Pe parcursul internarii, sistemul actualizeaza automat diversele consumuri per pacient (ex: medicamente, materiale sanitare, hrana, analize de laborator si radiologie), evidentiindu-le in Decontul Pacientului. Statisticile legate de zilele de spitalizare, duratele medii de spitalizare, rulaj paturi si utilizare paturi sunt actualizate, de asemenea, automat.

Managementul probelor analizate se poate realiza si prin intermediul codurilor de bare, pentru fiecare proba in parte emitandu-se o eticheta unica de coduri de bare identificata de catre analizor, pe baza careia rezultatele sunt transmise in aplicatie, generand un raport unic de analize. Rezultatele analizelor pot fi transmise automat prin email sau pot fi vizualizate prin intermediul internetului.

Solutia evidentiaza nivelul criteriilor de performanta pe baza carora se efectueaza evaluarea anuala a activitatii managerului unui spital public.

Aplicatia permite vizualizarea in timp real a informatiilor despre ICM-ul obtinut si posibilitatea verificarii acestuia cu cel mai bun diagnostic similar inca din momentul externarii si inainte de raportarea catre SNSPMS.

Sistemul ofera in orice moment accesul in timp real la informatiile introduse si contine un configurator de rapoarte foarte flexibil. Fiecare utilizator isi poate defini si configura functionalitatea si modul de vizualizare a rapoartelor, in functie de criterii multiple de selectie. Se poate configura orice raport solicitat de Ministerul Sanatatii, conducerea spitalului sau alte institutii abilitate pe baza informatiilor introduse in sistem. De asemenea, fiecare raport permite exportul informatiilor afisate in diferite formate (.xls, .pdf, .dbf, .doc etc).

Sistemul permite importul nomenclatoarelor furnizate de MSP, INCDS, CNAS, CASAOPSNAJ, etc respectand toate normele in vigoare. Mecanismul de import este unul automat si se realizeaza din interfata sistemului de catre administatorii aplicatiei.

In cadrul proiectului a fost acordat suport personalului institutiei in vederea unei codificari corecte a cazurilor atfel incat unitatea medicala sa poata beneficia de o finantare cat mai corecta si sa elimine lacunele care pot afecta bugetul acesteia cauzate de o raportare deficitara.

Sistemul dispune de o arhitectura modulara arborescenta pentru a reflecta rolurile si responsabilitatile principale indeplinite de personalul medical si paramedical, modulele putand functiona independent sau impreuna. 

Tehnologia web-based utilizata in dezvoltarea sistemului ofera o interfata unitara, intuitiva interactiva. In fiecare ecran al aplicatiei este disponibila sectiunea de ¨Help¨ interactiv care face referire la pagina in care se afla utilizatorul. Accesul la informatii se face in timp real, securizat in functie de drepturile de acces si rolurile utilizatorilor, controlul drepturilor realizandu-se individual sau prin definirea grupurilor de utilizatori (ex: administrativ, laborator, farmacie). 

Informatiile medicale si non medicale sunt stocate intr-o baza relationala de date de tip SQL Server pe termen nedefinit careia ii este asigurat backup zilnic.

Datorita tehnologiei folosite la conceperea si dezvoltarea sistemului (web-based), suportul in cazul incidentelor sau defectiunilor software se face direct pe serverele de aplicatii si baze de date, nefiind nevoie de interventie pe statiile client.

Avand la baza avizul de utilizare emis de CNAS prin comisia de avizare a produselor informatice compatibile cu sistemul CNAS cat si functionalitatile deja dezvoltate, sistemul informatic respecta legislatia existenta in domeniul medical si economic si suporta dezvoltari/modificari ulterioare pentru a fi pe deplin compatibil cu legislatia viitoare.

Pentru decontarea serviciilor spitalicesti de catre CJAS/CNAS, aplicatia detine toate mecanismele necesare raportarii activitatii spitalului in formatele in vigoare la nivel national (DRG, SIUI, PNS, etc).

Rezultate si beneficii

Prin implementarea sistemului informatic la nivelul tuturor compartimentelor medicale si non medicale ale Beneficiarului, s-a urmarit:

  • Optimizarea  fluxurilor de lucru existente;
  • Reducerea timpilor in ceea ce priveste cererile de medicatie;
  • Reducerea timpilor de raspuns al laboratorului de analize privitor la rezultatele investigatiilor;
  • Optimizarea timpului de acces la informatiile pentru personalul medical.